1. Strážní domek Včelná
Strážní domek stojí asi 300 m vlevo od železničního přejezdu ve směru od Českých Budějovic. Spolu s ostatními strážními domky na české straně byl vystavěn v rozmezí let 1826 až 1828. Vzhled původního objektu je zcela změněn.
3. Násep s propustkem
Násep s polozasypaným propustkem je možné spatřit po pravé straně železnice km 107,26 - 107,06 ve směru od Českých Budějovic. Tady překračuje stávající železnici a na druhé straně pokračuje pěkným zářezem až na km 106,94. Je hůře přístupný, prakticky jen pro pěší, buď podél trati nebo po cestě z Kamenného Újezda (část Na Pláni).
Násep není příliš čitelný, ale klenutý propustek dává jasnou představu, jak asi vypadaly podobné stavby koněspřežní železnice. Komu se nechce trmácet moc daleko, toho ještě lepší čeká v areálu nádraží Kamenný Újezd.
5. Strážní domek za Štilcem
Celkem pěkně zachovaný strážní domek je k vidění hned vpravo za železničním přejezdem za rybníkem a autokempem Štilec, asi 150 m od silnice E 55. Také tato budova byla částečně přestavěna, přibyla garáž a veranda, došlo k výměně oken. Zachovalá je původní střecha a oválný štítový otvor. Domek je dobře přístupný i automobilem, parkovat lze vedle silnice.
7. Přepřahací stanice, zářez
Objekt přepřahací stanice č.p. 8 leží v těsném sousedství křižovatky silnice E 55 a silnice Římov-Č. Krumlov. Ve směru od Českých Budějovic byl první přepřahací stanicí bývalý zájezdní hostinec v Holkově (dříve hostinec Weselka). O hostinci existují historické zprávy již ze 17. století. Z hlediska provozu železnice nebyl tento objekt ideální. Stáje neměly požadovanou kapacitu, nebyla zde ani kovárna. V roce 2001 byla zahájena rozsáhlá rekonstrukce celého objektu, kde má vzniknout expozice formanské dopravy, formanská hospoda s možností ubytování a dalšími možnostmi využití volného času.
9. Kočárovna
Objekt tzv. kočárovny, dnes Penzion U koňské dráhy, vznikl z původního strážního domku, který se nacházel u křižovatky silnice a železnice. S největší pravděpodobností byl ještě za provozu koněspřežní železnice rozšířen o kovárnu, která jinak ve zdejší stanici scházela. Objekt je celý přestavěný, z původní stavby nezbylo nic. Disponuje však velkým parkovištěm. Na tomto místě trať opět překonávala silnici, na pravé straně je násep s klenutým mostem.